Osaka Kyoiku University Researcher Information
日本語 | English
Division of Multicultural Education
基本情報
- 所属
- 大阪教育大学 多文化教育系 特任准教授
- 学位
- 修士 (外国語教育学)(関西大学大学院外国語教育学研究科)博士(英語学)(2023年3月 大東文化大学大学院 外国語学研究科)
- 連絡先
- kobayashi-s03cc.osaka-kyoiku.ac.jp
- 研究者番号
- 10821647
- J-GLOBAL ID
- 201801017284152580
- researchmap会員ID
- 7000024235
研究キーワード
7研究分野
1経歴
8-
2023年4月 - 現在
-
2021年4月 - 現在
-
2021年 - 2023年3月
-
2020年4月
-
2018年3月
学歴
1-
2005年4月 - 2007年3月
委員歴
3-
2020年4月
-
2018年10月
-
2018年3月
受賞
7論文
35-
Technology in Language Teaching & Learning vol 6(3) 1-21 2024年10月 査読有り
-
Technology in Language Teaching & Learning 6(2) 1-18 2024年6月18日 査読有りThis study explores the affective aspects ― Willingness to communicate (WTC) and International Posture (IP) ― and speaking skills after using technological tools. Online synchronous meeting tool, Zoom, and the asynchronous tool, Padlet, were used as online learning platforms. Data were collected using an 8-item questionnaire on the WTC and a 20-item questionnaire on IP. They were pre-existing questionnaires developed for the Japanese context and were administered to 34 college students before and after their lessons. Participants’ speaking ability was tested twice (pre- and post-tests). Open-ended responses and participant reflections were also analyzed to gain further insights. Results showed significant effects on enhancing WTC, IP and speaking skills of participants with regard to ICT-based International Interactions. In addition, positive communication experiences with cross-cultural partners using Zoom and Padlet led to higher affective aspects and learning motivation. The findings suggest the viability of Padlet and Zoom as a tool for all proficient learners because of their relative ease of use and data management features. The implication of this study is relevant to a pedagogical tool in online exchanges for the current generation of students.
-
全国英語教育学会紀要 ARELE(Annual Review of English Language Education in Japan) (35) 177-192 2024年3月 査読有り筆頭著者
MISC
23-
The 21st Asia TEFL International Conference with KICE & KOREA TESOL 118-119 2023年8月 査読有り筆頭著者
書籍等出版物
35講演・口頭発表等
89-
鹿児島県 令和6年度外国語指導助手の指導力等向上研修 2024年11月14日 招待有り
-
WV TESOL 2024 2024年4月14日
-
STUDENT RESEARCH & CREATIVITY SYMPOSIUM 2024 2024年4月5日 招待有り
所属学協会
6共同研究・競争的資金等の研究課題
8-
日本学術振興会 科学研究費助成事業 2021年4月 - 2024年3月
-
科学研究費助成事業 2020年4月 - 2023年3月
-
科学研究費助成事業 2019年4月 - 2023年3月
-
2019年4月 - 2022年3月
-
[茨城大学 テニュアトラック教員研究費支援] 2020年4月 - 2021年3月
社会貢献活動
2その他
5-
2017年12月 - 2017年12月4技能5領域統合型授業におけるレベル別指導実践例 授業実践ビデオオンデマンド配信