Osaka Kyoiku University Researcher Information
日本語 | English
研究者業績
基本情報
- 所属
- 大阪教育大学 総合教育系 准教授
- 連絡先
- nara-r10cc.osaka-kyoiku.ac.jp
- 研究者番号
- 41001788
- J-GLOBAL ID
- 202401016941419371
- researchmap会員ID
- R000068928
経歴
10-
2023年9月 - 2024年3月
-
2022年4月 - 2024年3月
-
2018年4月 - 2024年3月
-
2020年10月 - 2023年3月
-
2019年4月 - 2019年9月
学歴
3-
2011年4月 - 2023年5月
-
2009年4月 - 2011年3月
-
2005年4月 - 2009年3月
受賞
2-
2013年11月
-
2011年3月
論文
45-
British Journal of Special Education 2024年9月30日 査読有り筆頭著者This study aimed to identify the professional structure required by teachers working in primary schools for deaf students in Japan. Ten university teachers training in education for deaf students at Japanese universities participated in semi-structured interviews. Data were analysed using the KJ method of qualitative analysis based on similarity, with 409 codes, 12 categories and 99 sub-categories extracted. The results were aggregated into teaching skills and knowledge and collaborative skills categories, clarifying the specific structure of expertise required for teachers of deaf students. Teaching skills and knowledge have already been integrated into teacher training programmes; however, curriculum development for collaborative skills is required. The results of this study suggest that teachers need to acquire a wide range of professional skills to educate children with hearing impairment. We recommend improving social mechanisms for training these teachers in the future.
-
London International Conference on Education (LICE-2022) and World Congress on Special Needs Education (WCE-2022) 104-105 2022年12月1日 査読有り筆頭著者
-
Literacy Information and Computer Education Journal 13(1) 3704-3708 2022年9月30日 査読有り筆頭著者
書籍等出版物
9講演・口頭発表等
21-
第32回視覚障害リハビリテーション研究発表大会 2024年9月22日 視覚障害リハビリテーション協会
-
London International Conference on Education (LICE-2022) and World Congress on Special Needs Education (WCE-2022) Infonomics Society
共同研究・競争的資金等の研究課題
3-
日本学術振興会 科学研究費助成事業 2024年7月 - 2026年3月
-
日本学術振興会 科学研究費助成事業 2023年3月 - 2025年3月
-
日本学術振興会 科学研究費助成事業 2012年 - 2013年