Osaka Kyoiku University Researcher Information
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Division of Math, Sciences, and Information Techno
基本情報
- 所属
- 大阪教育大学 理数情報教育系 教授
- 学位
- (BLANK)(Osaka Kyoiku University)教育学修士(大阪教育大学)
- 研究者番号
- 30263354
- J-GLOBAL ID
- 200901030181653510
- researchmap会員ID
- 1000357399
研究分野
1経歴
5-
2018年4月
-
2009年4月 - 2018年3月
-
2004年4月 - 2008年3月
-
1999年4月 - 2004年3月
-
1994年4月 - 1999年3月
学歴
2-
1991年4月 - 1993年3月
-
1987年4月 - 1991年3月
委員歴
2-
2005年 - 2006年
-
2003年 - 2004年
受賞
2-
2008年12月
論文
11-
大阪教育大学紀要 総合教育科学 72 335-354 2024年2月 査読有り
-
Journal of Physics: Conference Series "GIREP-ICPE-EPEC-MPTL 2019" 1929 012069 2021年10月 査読有り
MISC
57-
工学教育 VOL.59(NO.1) 11-14 2011年The opportunities of physics experiments for students have been decreasing even though science teachers realize that the physics experiments play an important role in science education. It may be one of the causes for the decline in scholastic ability. However, looking back on the history of science education in Japan, far more physics experiments had been conducted from Meiji period to early in Showa period. It can be expected that conducting the physics experiments in line with the science history may bring us positive educational effects. Therefore, the physics experiments, which had been carried out in senior high schools at that time, and the essential physics experiments in the history are presented in this paper. Students usually show a great interest in the series of experiments. It can lead students to understand the physical phenomena easily, know the scientists′ view points and find how useful and practical science is for our everyday life.
書籍等出版物
3共同研究・競争的資金等の研究課題
11-
日本学術振興会 科学研究費助成事業 2017年4月 - 2023年3月
-
2017年 - 2021年
-
2017年 - 2020年
-
日本学術振興会 科学研究費助成事業 2015年4月 - 2018年3月
-
日本学術振興会 科学研究費助成事業 2014年4月 - 2017年3月