Osaka Kyoiku University Researcher Information
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研究者業績
基本情報
- 所属
- 大阪教育大学 総合教育系 教授
- 学位
- MA in Psychology.(Osaka University)修士(人間科学)(大阪大学)
- 研究者番号
- 30324883
- J-GLOBAL ID
- 200901072740463267
- researchmap会員ID
- 1000357414
- 外部リンク
主要な経歴
8-
2018年4月 - 現在
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2017年4月 - 2018年3月
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2007年4月 - 2017年3月
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2005年10月 - 2007年3月
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2000年4月 - 2005年9月
学歴
3-
1994年4月 - 1999年3月
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1992年4月 - 1994年3月
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1987年4月 - 1991年3月
委員歴
9-
2024年4月 - 現在
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2018年4月 - 2024年3月
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2016年4月 - 2018年3月
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2014年4月 - 2016年3月
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2012年4月 - 2014年3月
論文
64-
PSYCHIATRY AND CLINICAL NEUROSCIENCES 57(2) 239-240 2003年4月 査読有り
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Memoirs of Osaka Kyoiku University, Ser. III. 51(2) 137-143 2003年2月28日
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発達人間学論叢 (7) 109-117 2003年一般に臨床心理学の教育ならびに専門家の養成においては、構造化された場面で個人を対象におこなう面接法を学んでいる。しかし著者らが勤務する精神科デイ・ケアでは、より日常的で低構造的な場面でメンバーと関わることが求められる。心理臨床家として教育されてきたありかたと、精神科デイ・ケア心理職としての役割は異なることが多く、そこに役割葛藤が生じる。生じている葛藤を認識していないために生じる、転移、逆転移、行動化などについて、事例をもとに考察を加えた。It is common in Japanese graduate schools, that the training of psychotherapist is based on classic one-on-one therapy, emphasizing neutrality. The Authors (Uchiumi & Nakamura) have some role conflicts as psychologists at a psychiatric day-care unit, because of the gap between what we trained and our actual role at the unit. Illustrating a few cases that made us confused, we pointed out that the structural difference between one-on-one and day-care approach. It is suggested that psychologists should be more sensitive to what is happening "here and now".
MISC
11-
Japanese Journal of the Rorschach and Projective Methods 26(s) 43-46 2022年11月 招待有り筆頭著者責任著者
書籍等出版物
13講演・口頭発表等
25-
The XXIV Congress of the International Society for the Rorschach and Projective Method 2024年7月11日
-
27th East Asian Forum for Nursing Scholars 2024年3月6日
主要な所属学協会
9-
2020年 - 現在
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2015年4月 - 現在
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1997年 - 現在
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1991年 - 現在
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- 現在
共同研究・競争的資金等の研究課題
3-
日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(C) 2016年10月 - 2021年3月
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日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(C) 2011年4月 - 2014年3月
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日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(C) 2009年4月 - 2012年3月