Osaka Kyoiku University Researcher Information
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Curriculum Vitaes
Profile Information
- Affiliation
- Division of General Education, Osaka Kyoiku University
- Degree
- (BLANK)(Joetsu University of Education)教育学修士(上越教育大学)
- Researcher number
- 40314439
- J-GLOBAL ID
- 200901035826582835
- researchmap Member ID
- 1000282607
Research Interests
2Research Areas
2Education
2Committee Memberships
1Papers
61-
CHILD DEVELOPMENT, 94(3) 128-142, Feb, 2023 Peer-reviewed
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大阪教育大学紀要総合教育科学, 70 269-280, Feb, 2022 Peer-reviewed
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大阪教育大学紀要 第IV部門 教育科学, 65(2) 11-18, Feb, 2017
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The Journal of Deaf Studies and Deaf Education, 22(1) 88-104, Jan, 2017 Peer-reviewed
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学校心理学研究, 16(1) 39-46, Dec, 2016 Peer-reviewed
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HANOI NATIONAL UNIVERSITY OF EDUCATION Journal of Science, 60(6), Aug, 2015
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大阪教育大学障害児教育研究紀要, 32 31-46, Dec 25, 2009type:Article 本報告は1回生開講科目である 「教職入門」 について、 昨年度に続き、2009年度に取り組んだグループ討論、ディベート、 観察実習の実施状況と課題についてまとめたものである。今年度の講義では、昨年度の検討に基づいて、学生による自己評価や相互評価を重視した。その結果、学生自身による課題解決に向けた取り組みが促進された。また、 「ゆとり教育」 や 「分離教育と統合教育」、 「教師の資質・力量・指導力」になどについての話し合いができた。 In this paper, we reported the implementation and issues about "Freshmen Seminar: Introduction to the teaching Profession" of our special needs education teacher training course in 2009 as well as 2008. In the class of this year, we took self-evaluation and mutual evaluation by the students based on last year's trial. As a result, the approach for the problem situation of the students was promoted. Moreover, the students discussed mutually "more relaxed education" and "separated education and integrated education" and "the qualification and leadership of teachers",etc.
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Memoirs of Osaka Kyoiku University Ser. 4 Education, pshychology, special support education and physical education, 57(2) 27-38, 2009
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特殊教育学研究, 46(3) 175-191, 2008本研究は、聾学校小学部第3学年児童における分数の導入単元について、実際の授業記録をもとに、授業展開を分節に分けて検討したものである。その結果、実際の授業の1単位時間の平均分節数は5.2分節であった。また、授業時間は標準時数に比較して4.6単位時間分の加配が認められた。第1・第3小単元では授業時間の加配が認められ、児童の「概念的混乱」「概念応用による混乱」が生じていた。これらの小単元では分数の意味や分数の構成的内容が扱われていた。児童にとっては既有知識の整数の世界に新たな分数の知識を取り入れるための学習内容であったため、より多くの時間を要したと考えられる。また、「具体的操作」の活用によって、児童の「概念の活性化」が促されていた。さらに、全13時間の中では9時間目に分数の構成、系列、大小比較等の分数概念全体の理解が促進されたことから、最も重要な時間であったと思われた。また、児童の学習内容の理解はほぼ目標レベルまで達成されていた。しかし、評価問題においては言語的な課題に基づく誤りと「長さ」を扱う問題に誤りが認められた。
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Special needs education research, 31(31) 43-53, 2008
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Soundless world, 50(2) 51-75, 2008
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Memoirs of Osaka Kyoiku University Ser. 4 Education, pshychology, special support education and physical education, 56(2) 269-280, 2008
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Memoirs of Osaka Kyoiku University Ser. 4 Education, pshychology, special support education and physical education, 56(2) 15-28, 2008
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Special needs education research, 30(30) 57-64, 2007
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Memoirs of Osaka Kyoiku University. IV, Education, pshychology, special education and physical culture, 55(1) 33-49, 2006This paper is a case study of educational consultation support of infants with a hearing impairment. We gave support to an infant with Coclear Implant and an infant with other impairment for the language acquisition. As a result,It was admitted that they stabilized emotion, decreased the sticking to interesting things and improved the communications will by the acquisition of the communications means (Sign Language).
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Memoirs of Osaka Kyoiku University. IV, Education, pshychology, special education and physical culture, 52(2) 283-297, 2004
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大阪教育大学紀要第Ⅳ部門(教育科学), 51(2) 365-382-382, Feb, 2003
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Special education research, 26(26) 71-83, 2003
Books and Other Publications
16Research Projects
19-
科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2020 - Mar, 2023
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Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2019 - Mar, 2022
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Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2016 - Mar, 2020
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Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2016 - Mar, 2019
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Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2015 - Mar, 2018